آموزشی

مجموعه لباس بهار و تابستان برندهای ایرانی با نگاهی به ترند جهانی

مجموعه لباس بهار و تابستان برندهای ایرانی با نگاهی به ترند جهانی

اکنون که در ماه اول تابستان به سر می‌بریم و کم‌کم گرمای هوای تابستانی را در بالاترین حد خود تجربه می‌کنیم، ببینیم برندهای ایرانی چه تغییراتی در محصولاتشان داده‌اند و چقدر تحت تاثیر ترندهای جهانی عمل کرده‌اند .
در برندهای ایرانی مجموعه بهار به دلیل همزمانی با عید نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌شود. برندهای ایرانی باید در برداشت خود از ترندهای جهانی برای این فصل دقت لازم را به عمل بیاورند. توجه به ترندها اهمیت ویژه‌ای دارد و ما نیاز داریم تا با مد جهانی همراه شویم زیرا مد در عین حال که مختص به هر منطقه است و باید بومی‌سازی شود، جهان‌شمول نیز هست.

بعضی از آیتم‌ها و ترندها جهانی هستند و در ایران به دلیل محدودیت واردات پوشاک در سال‌های اخیر، نیاز به همراهی با روند مد باید توسط برندهای بومی تامین شود تا از نظر خلاقیت، روند تولید و رضایت مشتری به استانداردهای جهانی نزدیک شویم. این تحلیل با توجه بررسی کلی پوشاک تعدادی از مطرح‌ترین برندهای ایرانی انجام شده است که دارای تیم طراحی هستند و به صورت مجموعه‌ای و با برنامه‌ریزی و طبق فصل مجموعه‌های خود را طراحی می‌کنند.

انواع شومیز مانتویی بلند

شومیزهای مانتویی بلند را شاید بتوانیم براساس جلوباز و جلوبسته بودن آن‌ها دسته‌بندی کنیم.

شومیز مانتویی بلند جلو باز:

شومیز مانتویی بلند جلو باز را می‌توان به عنوان مانتو هم پوشید. انواع اورسایز این شومیزها با مدل‌های مختلف در قسمت آستین و تنوع در برش‌ها طراحی می‌شوند. این شومیزها از انتخاب‌های هر روزه برای فصل بهار و تابستان خواهند بود. چون معمولا اورسایز هستند برای فصل گرما انتخاب هوشمندانه‌ای محسوب می‌شوند. شومیز مانتویی جلو باز در انواع مختلفی مثل بغل چاک‌دار، جلوی کوتاه با پشت بلند، آستین رگلان یا کیمونو و یا با آستین‌های پفی و مچ دار طراحی و تولید می‌شوند. برای استایل کردن هر کدام از این مدل‌ها می‌توانید از آیتم‌های متفاوتی کمک بگیرید.

شومیز مانتویی جلو کوتاه پشت بلند جلو باز:

این شومیز مانتویی را هم جلو بسته و هم جلو باز می‌توانید استفاده کنید. برای روزهای طولانی تابستان و یک کافی‌شاپ رفتن دوستانه گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود. می‌توانید با تیشرتی که زیر آن می‌پوشید و رنگ خود مانتو یک پالت رنگی زیبا بسازید. با کتانی‌های آل‌استار و شلوار مام استایل برای شما یک استایل کژوال جسور می‌سازد. از کفش‌های کالج و اسلیپرها برای تکمیل کردن استایلتان با شومیز مانتویی بلند و دامن شلواری قد نود می‌توانید کمک بگیرید. با این آیتم‌ها شما استایل اسمارت کژوالی ساخته‌اید و می‌‌توانید به مکان‌های رسمی‌تر هم فکر کنید. زمانی‌که دکمه‌های مانتوی خودتان را می‌بندید می‌توانید از کمربند روی آن هم استفاده کنید. اگر علاقه به  فرم اندام شما ساعت شنی دارید حتما این کار را امتحان کنید.

T03903

کفش کالج

کفش‌های کالج بهترین رابط زمستان و تابستان هستند و برای هوای متعادل بهار مناسب هستند. کالج‌ها به اندازه چکمه‌ها گرم نیستند و آزادی صندل‌ها را نیز ندارند و پا را  کامل می‌پوشانند. از کالج های تابستانی میتوان برای شیک تر شدن استایل خود در تفصل گرما استفاده کرد

S04605

کت و شلوار

کت و شلوارهای اورسایز دهه 80 در این بهار و تابستان، با اپل‌های سرشانه، شلوارهای گشاد و با رنگ‌های چشم‌نواز و شاد، انقلابی را در کمد لباس اداری شما برپا می‌کنند. جذابیت یک کت و شلوار ساده سفید، سیاه یا دارای رنگ خنثی به خوبی ثابت شده است، اما در عین حال هیچ بحثی وجود ندارد که جهان امسال برای کمی تنوع و شادی نیز آماده است. امسال شما می‌توانید با کت و شلوارهایی در رنگ‌های مختلف از نارنجی گرفته تا سبز و بنفش بدرخشید.7-2

6

دامن میدی

دامن‌های بلند آیتم مناسبی برای انتقال از فصل زمستان به بهار هستند. آن‌ها مانند شلوارهای تنگ، راحتی و آزادی حرکت شما را از بین نمی‌برند اما در عین حال پاها را گرم نگه می‌دارند. این یک کالای اصلی در کمد شماست و با آمدن بهار شما آزادی بیشتری برای ست‌کردن بقیه آیتم‌های کمدتان با آن‌ها دارید. دامن‌های ماکسی امسال، نامتقارن یا چین‌دار هستند.

1 6 7-2

همچنین در این فصل دقت در چیدمان فروشگاه‌ها، عکاسی‌های متفاوت و نورپردازی جذاب و دقت به جزییات در انتخاب خرج کار مانند دکمه‌ها به زیبایی تجربه خرید و نگهداری لباس افزوده است. همچنین وجود برش و رعایت نکردن تقارن که از ترندهای جذاب امسال بودند، با وجود اجبار در پوشیده بودن آیتم‌ها، با دقت خاصی در شومیزها، مانتوها و کت‌ها دیده می‌شوند که این خود نقطه قوت بزرگی است.

6 Screenshot-636

استفاده هوشمندانه از برش و عدم تقارن در برندایرانی

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط